A música e as palavras fazem parte de mim.
Quero ouvir, dividir e respirar música...
e as palavras que dizem, quero-as como pinceladas alegres ou amargas, luminosas ou escuras, quero-as verdadeiras...
Já tinha começado esta série, e é super deep house, mesmo do bom !!!! Curtam enquanto bebem umas pretas boas.... Este é o 1º tema do álbum, tem um final super deep...
Apesar de estarmos independentes há 36 anos e termos passado dum regime marxista-leninista para uma democracia de capitalismo selvagem, os fantasmas do colonialismo ainda nos assombram...
A publicidade acima exposta deu azo a uma polémica que envolveu várias vozes da sociedade e levou à suspensão da mesma.
Os argumento esgrimido teve como base o desrespeito pela mulher moçambicana , a figura da mulher negra usada neste spot, diziam eles usada como objecto sexual .
Para quem conhece publicidade agressiva de teor sexual este spot é absolutamente angelical, é apenas uma imagem esbatida dum corpo feminino sensual ,(até o pormenor do rótulo no lugar em que está foi mencionado).
Na minha opinião o que está subjacente a toda esta algazarra é o spot conotar a cerveja à raça negra, o facto de se colocar uma mulher preta e apelida-la directamente de preta...
Chamar-se preto a um individuo de raça negra era um insulto de terrível conotação usado no tempo colonial e que ficou alojado no subconsciente de muita gente e por isso, quanto a mim, a razão da vertiginosa mobilização e suspensão da publicidade.
Na minha óptica esta publicidade em vez de pejorativa é um elogio à negritude, ao orgulho de se ser preto e em especial à sensualidade da mulher moçambicana, não vejo onde esteja o desrespeito .
Parece-me também uma fuga para a frente por parte de muitos intervenientes nesta mobilização, pois existem problemas relacionados com a mulher moçambicana como a violência doméstica, a prostituição infantil, a exploração da mulher trabalhadora, abusos sexuais na escola etc , que mereceriam esta atitude e que são problemas que se arrastam há décadas.
Infelizmente isto parece um renascer da censura marxista, pois já se fala em censura na música, depois talvez na pintura ( o Naguib que se cuide que ele é o mestre dos nus femininos).
Faria hoje 65 anos... Estrela que permanece viva em tudo que é acontecimento desportivo, "We are the champions" é o hino dos vencedores. Figura única no palco, marcou uma época, a sua presença em palco era arrepiante, pôs multidões em delírio; lembro-me por exemplo do Live Aid. Não sou fã dos Queen, mas Freddy merece esta singela homenagem.
Os Thievery são uma sonoridade única e este último álbum é talvez o melhor, mais maduro e muito bem conseguido.
Música sensual,cool, boa onda !!!
Maravilha para os sentidos...
Thievery Corporation was formed in the summer of 1995 at Washington D.C.'s Eighteenth Street Lounge. Rob Garza and Lounge co-owner Eric Hilton were drawn together over their mutual love of club life, as well as dub, bossa nova and jazz records. They decided to see what would come of mixing all these in a recording studio, and from this, the duo started their Eighteenth Street Lounge Music record label. The duo drew attention with their first two 12" offerings, "Shaolin Satellite" and "2001: a Spliff Odyssey" and with their 1997 debut LP, Sounds from the Thievery Hi-Fi. In 2002 they released The Richest Man in Babylon on their ESL label. This fifteen track album is similar in sound and timbre to their earlier 2000 release, The Mirror Conspiracy, and features performances by vocalists Emilíana Torrini, Pam Bricker, and Loulou. In 2005 they released The Cosmic Game, which has a darker, more psychedelic sound than The Richest Man in Babylon. The album also featured more high-profile guest singers on it, including Perry Farrell, David Byrne, and Wayne Coyne of The Flaming Lips. In 2006 the group released Versions, a selection of remixes done by Thievery Corporation for other artists. They toured around the United States, playing at Lollapalooza. The tour was photographed by Rob Myers, Thievery Corporation's sitar and guitar player, in the Blurbphoto bookThievery Corporation 2006.[1] In 2006, the band also recorded "Sol Tapado" for the AIDS benefit album Silencio=Muerte: Red Hot + Latin Redux produced by the Red Hot Organization. The group released their fifth studio album, Radio Retaliation, on September 23, 2008. It was nominated for the Grammy for best recording package.[2] Thievery Corporation's tour started out with 5 consecutive sold out shows at the 9:30 Club in Washington, DC.[3] The language of the group's lyrics throughout their career include English, Spanish, French, Persian, Portuguese, Romanian and Hindi. This reflects the group's world music influences. They were the opening act on August 1, 2009 for Sir Paul McCartney at FedEx Field in Landover, Maryland. On July 27, 2010, Babylon Central, the cinematic directorial debut of founding member Eric Hilton, was released. Set (and shot) in Washington, D.C., the film follows tripwire events in the interconnected lives of its characters, each influencing power brokers' schemes to manipulate international currencies.[4] In June 2011, Thievery Corporation released their sixth album, Culture of Fear.
Wikipedia
Ninguém avança pela vida em linha recta. Muitas vezes, não paramos nas estações indicadas no horário. Por vezes, saímos dos trilhos. Por vezes, perdemo-nos, ou levantamos voo e desaparecemos como pó. As viagens mais incríveis fazem-se às vezes sem se sair do mesmo lugar. No espaço de alguns minutos, certos indivíduos vivem aquilo que um mortal comum levaria toda a sua vida a viver. Alguns gastam um sem número de vidas no decurso da sua estadia cá em baixo. Alguns crescem como cogumelos, enquanto outros ficam inelutávelmente para trás, atolados no caminho. Aquilo que, momento a momento, se passa na vida de um homem é para sempre insondável. É absolutamente impossível que alguém conte a história toda, por muito limitado que seja o fragmento da nossa vida que decidamos tratar.
Henry Miller
Urban Myth Club foi post em Fevereiro de 2010 e vale a pena revisitar, nas coincidências, nas encruzilhadas da vida, certos sons retratam a alma tão nitidamente...
Simplesmente fabuloso, quando é que vamos ter "isto" nos nossos palcos ?????
Not only have a thousand subgenres – witch house, anybody? – normally come and gone in the time it takes Fat Freddy’s Drop to finish one track, but the New Zealand group’s entire modus operandi seems out of kilter with the modern world. In an age in which ever more music is created from files swapped across the internet by people who’ve never met, the crucible of Fat Freddy’s music remains live performance. Instead of using their gigs as testing grounds for what they’re working on in the studio, their albums act more as condensed versions of the epic jams they play live, where the seven-strong core collective lock onto grooves for often 15 minutes or more. Live at Roundhouse London not only captures Fat Freddy’s in their natural element, but also features tracks from 2009’s Dr. Boondigga and The Big BW LP in embryonic form. Except that “embryonic” gives completely the wrong impression, since these tracks are much bigger and fully-fleshed than their recorded incarnations. Recorded at the titular London venue in 2008, the crowd on that December evening wasn’t treated to recognisable favourites from 2005’s word-of-mouth success Based on a True Story album but – with the exception of Flashback – nearly 90 minutes of entirely new material. They’re an act that’s either incredibly indulgent or incredibly brave – only managing to get through six tracks, it’s vital that each one has that instantly identifiable Fat Freddy’s vibe their fans adore them for, so that even the brand new can be greeted like an old friend. That’s not to say that everything sounds the same, but few bands have created a sound so uniquely theirs whilst keeping it so open for manoeuvre. So The Camel and The Raft find them steering through funk, jazz and soul whilst Pull the Catch and Shiverman take detours into drum’n’bass and house respectively, but are always steered by DJ Fitchie’s dub beats and Joe Dukie’s soulful vocals. Trying to capture the atmosphere of a Fat Freddy’s Drop gig on record is ultimately futile, but if you’ve never been to one yourself this offers a good insight into what makes them so fertile. Paul Clarke BBC Music Review
I see friends shaking hands, saying, "how do you do?"
They're really saying, "I love you"
I hear babies cry, I watch them grow
They'll learn much more, than I'll never know
And I think to myself, what a wonderful world
Yes, I think to myself, what a wonderful world
Não Desperdices o Teu Tempo a Viver a Vida de Outras Pessoas
O teu tempo é limitado, por isso não o desperdices a viver a vida de outra pessoa. Não te deixes armadilhar pelos dogmas - que é a mesma coisa que viver pelos resultados do que outras pessoas pensaram. Não deixes que o ruído das opiniões dos outros saia da tua própria voz interior. E, mais importante ainda, tem a coragem de seguir o teu coração e a tua intuição. Estes já sabem, de alguma forma, aquilo em que tu verdadeiramente te vais tornar. Tudo o resto é secundário.
Contudo, contudo, Também houve gládios e flâmulas de cores Na Primavera do que sonhei de mim. Também a esperança Orvalhou os campos da minha visão involuntária, Também tive quem também me sorrisse. Hoje estou como se esse tivesse sido outro. Quem fui não me lembra senão como uma história apensa. Quem serei não me interessa, como o futuro do mundo. Caí pela escada abaixo subitamente, E até o som de cair era a gargalhada da queda. Cada degrau era a testemunha importuna e dura Do ridículo que fiz de mim. Pobre do que perdeu o lugar oferecido por não ter casaco limpo com que aparecesse, Mas pobre também do que, sendo rico e nobre, Perdeu o lugar do amor por não ter casaco bom dentro do desejo. Sou imparcial como a neve. Nunca preferi o pobre ao rico, Como, em mim, nunca preferi nada a nada. Vi sempre o mundo independentemente de mim. Por trás disso estavam as minhas sensações vivíssimas, Mas isso era outro mundo. Contudo a minha mágoa nunca me fez ver negro o que era cor de laranja. Acima de tudo o mundo externo! Eu que me aguente comigo e com os comigos de mim. Álvaro de Campos
Graças ao meu amigo Gito Katawala que mencionou este disco no Facebook, fui investigar e encontrei boa música..
Sem dúvida um espectacular disco de afro-reggae. Eu como purista do reggae jamaicano assim o denominei, pois a componente africana é por demais evidente o que dá ao álbum um gosto único; as participações das estrelas dos Wailers e não só trazem a marca jamaicana fazendo do produto acabado uma peça rara.
Com Dakar-Kingston , título e com uma faixa de abertura simplesmente chamada Marley, este álbum foi concebido como um tributo ao rei do do reggae.
Neste álbum Youssou usou maioritariamente músicas de 5 álbuns seus e apenas pouca coisa nova.
Foi gravado no velho estúdio de Marley, Tuff Gong, em Kingston com o teclista dos Wailers Tyrone Downie no comando da produção. Houveram também sessões de gravação em Dakar e Paris.
Downie contribuiu significativamente no arranjos das canções e reuniu uma grupo fabuloso de músicos consagrados. Onde mais seria possível ouvir a combinação da guitarra de Oumar Sow, músico regular da banda N'Dour, e Smith 'Chinna' Earl dos Wailers?
Participaram também o saxofonista Dean Fraser, o percursionista Bongo Herman e Sticky Thompson.
Este álbum tem as participações especiais do poeta Jamaicano Mutabaruka,Ayo e Morgan Heritage.
Impressiona-me, choca-me e acima de tudo indigna-me!!!
Como é possível que a indiferença por esta tragédia seja total e as "grandes" nações não tenham até ao momento se mobilizado com extrema urgência para retirar aquele povo dali e transportá-los para algum lugar onde possam sobreviver??? A rapidez com que se foi bombardear o Afeganistão e agora a Líbia é um contraste cruel, desumano.
Gastam-se triliões em campanhas militares, em injeções a Bancos, etc..e ao mesmo tempo deixa-se morrer um povo em directo na TV, na Internet e dentro das nossas almas...
Depois de várias postagens raivosas, sentidas sobre as contradições e indignações que nos têm afligido com o rumo do planeta, eis que como uma lufada de ânimo olhei a minha terra, a praia que me vê todos os dias e percebi que a realidade tem sido mostrada ao contrário... Afinal aqueles que são retratados como os miseráveis, os incapazes, com todas as guerras, doenças, são seres puros e de uma sabedoria ancestral , incapazes de crueldade consciente, planeada.... Somos gente boa , humilde e não foi por acaso que nos coube o melhor pedaço do planeta que com a nossa simplicidade teria sido preservado até hoje, não fossem as vicissitudes históricas que nos transformaram nestes seres, quase diria amputados de sua real cultura... Olho o mar e sinto-me orgulhoso de ser africano, o privilégio de ter isto tudo só para mim ...
Quero Ser Tambor
Tambor está velho de gritar Oh velho Deus dos homens deixa-me ser tambor corpo e alma só tambor só tambor gritando na noite quente dos trópicos.
Nem flor nascida no mato do desespero Nem rio correndo para o mar do desespero Nem azagaia temperada no lume vivo do desespero Nem mesmo poesia forjada na dor rubra do desespero.
Nem nada!
Só tambor velho de gritar na lua cheia da minha terra Só tambor de pele curtida ao sol da minha terra Só tambor cavado nos troncos duros da minha terra.
Eu Só tambor rebentando o silêncio amargo da Mafalala Só tambor velho de sentar no batuque da minha terra Só tambor perdido na escuridão da noite perdida.
Oh velho Deus dos homens eu quero ser tambor e nem rio e nem flor e nem azagaia por enquanto e nem mesmo poesia. Só tambor ecoando como a canção da força e da vida Só tambor noite e dia dia e noite só tambor até à consumação da grande festa do batuque! Oh velho Deus dos homens deixa-me ser tambor só tambor!
Babylon is falling !!!!
Os sinas são cada vez mais fortes:
EUA em crise económica aguda, Londres a ser pilhada, saqueada e queimada pelos marginalizados...
Abram os olhos tiranos, o Apocalipse, o fim dos tempos não tem nada a ver com o fim do mundo, tem a ver com a tomada de consciência das massas !!!!
No more opression, equal rights and justice !!!
Ninguém vai parar os ventos da revolta que sopram de todos os lados
Babylon is falling, finalmente !!!
Dionne Bromfield é uma garota inglesa de 15 anos que apareceu pela primeira vez num vídeo no Youtube, a cantar "If I Ain't Got You" de Alicia Keys. É bem comum vermos jovens cantoras (ou aspirantes) postando vídeos caseiros na internet, porém esse foi diferente. Dionne estava acompanhada de sua madrinha, Amy Winehouse.
Em 2009 Amy Winehouse abriu as portas da sua editora pessoal, a Lioness Records, á gravação do disco de estreia da sua protegida Dionne Bromfield, na altura com 14 anos. “Introducing Dionne Bromfield” deixava no ar a promessa de uma revelação. Um disco cheio de soul e versões de clássicos sob a orientação directa de Amy Winehouse.Já em 2011, Dionne regressa com novo disco onde sofisticação é a palavra de ordem. “Good for the Soul” é definitivamente uma das surpresas para este ano.
Mais uma obra prima deste génio do reggae, sou fãnzérrimo !!!
O sweet reggae, mellow reggae, o reggae cool....
With the release of his landmark CD "Where There Is Life" in 1995, Luciano emerged as one of the most important reggae singers in decades and the greatest hope for roots reggae's survival in the digital dancehall era. Since that much acclaimed release, Luciano's music has been consistently praised for imparting sentiments of spiritual salvation, Rastafarian edification and African repatriation.
In these troubled times, Luciano's engaging baritone resonates like a divinely ordained instrument possessing the power to comfort and, seemingly, the informed biblical authority to warn of impending destruction. While many of his so called "conscious" contemporaries have faltered by recording songs that glorify wanton sex and random violence as a means of topping the charts, Luciano has held steadfast to enriching Rasta principles; these positive lyrical themes have justifiably earned him the title of The Messenger. However, the humble singer also refers to himself as the child of a king which is the title of his latest CD on VP Records.
"We are all children of the Most High God and as a Rastaman, I acknowledge that I am a child of Emperor Hailie Selassie I because all of his teachings are in my songs," he explains. "I am a child of king and I just want my family and my fans to receive the blessings that God has given through me as a messenger and an instrument of peace."
Produced by Byron Murray of Kingston's In the Streetz Productions, "Child of a King" is one of The Messenger's most esteemed works, mixing classic cover versions and original tunes, recent hits and brand new boom shots. Luciano estimates this to be his 40th album; the prolific artist releases three (full length) CDs per year. "I have so much music and messages, that I cannot be holding it inside of me," he declares. "From a management point of view, they would like to see me cooling it out for a while but if a bird doesn't sing, tell me if that bird is happy? Right now we are at a point of rivalry and all matter of evil in the world and my duty as a messenger is to run the music out there like the River Jordan."
Music has run deeply throughout Luciano's life. Born Jepther Washington McClymont on October 20, 1964 in Davey Town, a small community located atop a hilly region on the road to Mandeville in the central Jamaican parish of Manchester. Luciano was raised in the Adventist church and sang in the church choir. His father Arthur passed away when Luciano was just 11 years old. He left behind a guitar he had built and as Luciano recalls, "through those early years, I fell in love with the guitar and started to learn to play, which I realized was showing love and respect to my father." His beloved mother Sophie, who struggled to raise Luciano and his eight siblings, is also a gifted singer.
As he grew older, Luciano sang in local youth clubs and took the mic at local sound system dances. In the late 80s, he arrived in Jamaica's bustling capital Kingston hoping to transform his musical talent into a flourishing career. He sold oranges in the marketplace as means of initially supporting himself but when a drought restricted that year's orange crop, he returned to Mandeville. However, the music beckoned so it wasn't long before Luciano went back to Kingston, this time with even greater determination to succeed. He worked as an upholsterer by day and at night he sought recording opportunities in various studios.
It was suggested by one of his mentors, Homer Harris, that the name Jepther McClymont did not have the requisite charisma to propel the career of an aspiring entertainer; Jepther was (professionally) re-christened as Luciano, a name that parallels his extraordinary vocal skills alongside those of the world-renowned operatic tenor Luciano Pavarotti. The name was also somewhat prophetic: "Luci" means bearer of light and within a few years Luciano would shine as one of the brightest lights in the Jamaican music constellation.
As the 1990s progressed, Luciano recorded for a few producers but failed to make any significant headway until he met Freddie McGregor. "Shake It Up" (a cover version of Cheryl Lyn's RnB hit) recorded for Freddie's Big Ship label became a number one hit in the UK in 1993 and was featured on Luciano's first release for VP Records "After All".
But due to Freddie's hectic touring commitments, he was unable to devote sufficient time to developing Luciano's singer/songwriting skills. However the singer soon found an ideal collaborator in producer Phillip "Fatis" Burell of Xterminator Records whose releases were characterized by Rastafari imbued themes and intricately crafted roots rock riddims played by some of Jamaica's finest musicians.
Fatis, who also took on the managerial role in Luciano's career, brought the gifted singer's talents to the musical forefront on cuts like "Poor and Simple", "Chant Out" and "One Way Ticket", the latter regarded as one of the finest repatriation anthems ever written and a song that continually summons enthusiastic responses in Luciano's breathtaking live performances. With the release of "Where There Is Life" for Island Jamaica/Xterminator, Luciano's deeply devotional yet accessible lyrics and the beautiful melodies of "Its Me Again Jah", "Your World and Mine" and "Lord Give Me Strength" coupled with Fatis' contemporary one drop riddims catapulted the singer to the top of the reggae charts, toppling (at least temporarily) the decade long reign of deejays rapping x-rated lyrics over digitized dancehall beats.
Luciano and Fatis (alongside preeminent musicians such as saxophonist Dean Frasier and drummer Sly Dunbar) created several exceptional releases including 1997's "The Messenger" and 1999's "Sweep Over My Soul". Although they parted ways in 1999 due to artistic differences within the Xterminator camp, Luciano consistently acknowledges Fatis' essential role in establishing the foundation for his far-reaching success.
The Messenger has since ascended to even greater musical heights with "A New Day" (2001) "Serve Jah" (2003), "Serious Times" (2004), all for VP Records, and his latest effort, Child of A King", the crowning glory of his exalted career thus far.
The set opens with the acoustic "Remember When" as Luciano reflects on ancient kingdoms of Africa and the inherited regal identity that is present in all of us. Heads of government are chided for their war mongering on "Watch What You're Doing" and "This One's For The Leaders" recorded on Don Corleone's massive Drop Leaf riddim. He confronts a deceiving lover on "Can't Take No More", cautions against the fleeting gratification of materialism on "Silver and Gold" (voiced on Steven "Gibbo" Gibbs' Hard Times riddim) and sternly warns gun men to turn their lives around on "Brother Man":"Mr. man rinsing your steel, taking another life how do you feel?/One day I know your time will come, better take this word of advice and put down your gun."
"Child of a King" also offers an eclectic range of cover versions from Nina Simone's empowering anthem of African identity "Young Gifted and Black" to Cat Stevens' mid 1970s unity plea "Peace Train" and UK easy-listening superstar Roger Whitaker's desire for a better planet on "New World in the Morning". Luciano's stunning, heartfelt interpretation of these disparate tunes offers an incomparable presentation of the roots rock icon's diversified skills. "I came out of roots and culture as a reggae singer and have proven to people that I can fit into any genre of music," he proclaims. "I sing reggae, gospel, roots, I will sing rock too but always keeping my message clean, spiritual and cultural. Over the years I have listened to international artists like Stevie Wonder, Ray Charles, (CandW legend) Jim Reeves, all these great brothers so I have learned to appreci-love other works. There are no barriers in music, although I am well known as a reggae culture singer, I have an international message so I cannot leave it just to reggae people. I have to extend it to people of all walks of life." Spoken like a truly benevolent messenger and the globally minded child of a king.
Levante, Resista
Levante, resista: lute pelos seus direitos!
Levante, resista: lute pelos seus direitos!
Levante, resista: lute pelos seus direitos!
Levante, resista: não desista da luta!
Pastor, não me diga,
Que o paraíso esta em baixo da terra
Você não sabe quanto
A vida realmente vale
Nem tudo que brilha é ouro
Só metade da historia foi contada
E então agora que você enxergou a luz, ei!
Lute pelos seus direitos
Vamos lá!
A maioria das pessoas pensa
Que o grande Deus vai surgir dos céus
Levar tudo
E fazer todo mundo se sentir elevado
Mas se você sabe o quanto vale a vida
Vai procurar o seu paraíso aqui na terra
E agora que você enxerga a luz
Lute pelos seus direitos
Jah!
Jah!
Estamos cheios e cansados do seu jogo de ismos
Morrer e ir pro céu em nome de Jesus, senhor
Nós sabemos e entendemos
O Deus poderoso é um homem vivo
Vocês podem enganar algumas pessoas algumas vezes
Mas não podem enganar a todos o tempo todo
Então agora que você enxerga a luz (o que você vai fazer?)
Vamos lutar por nossos direitos!